Klasa VIII - zadania do wykonania
17/03/2020r.
Język polski
Przygotowałam dla Was na najbliższe dni zadania do wykonania. Proszę, potraktujcie polecenia poważnie i zapoznajcie się z nimi dokładnie. Po powrocie do szkoły sprawdzę, czy macie notatki w zeszycie oraz w ćwiczeniach.
Zadań jest sześć, wykonajcie je do 25 marca.
Zadanie1
Na s. 143 w podręczniku znajduje się tekst „Polski patriotyzm współczesny.”
1. Zapoznajcie się z tekstem. 2. Przeczytajcie polecenie 1, 2 na s. 145, zastanówcie się nad odpowiedzią. 3. W zeszycie napiszcie temat: Polski patriotyzm w życiu codziennym. 4. Wykonajcie w zeszycie polecenie 3 na s.145. 5. Sformułujcie definicję współczesnego patriotyzmu.
Zadanie2
Na s.170 znajduje się temat: Odmienne części mowy- powtórzenie wiadomości.
1. Przypomnijcie sobie wiadomości ze s. 170, 172, 173.
2. W ćwiczeniach znajduje się w „Spisie treści” ten sam temat. Spróbujcie wykonać wszystkie ćwiczenia, wykorzystując wiadomości z podręcznika.
Zadanie 3
Na s. 175 jest temat: Nieodmienne części mowy – powtórzenie wiadomości.
1. Przeczytajcie „Przypomnienie” na s.175 i s.176. 2. Znajdźcie ten temat w ćwiczeniach i spróbujcie wykonać wszystkie ćwiczenia.
Zadanie 4
Na s.177 jest temat: Pisownia „ nie” z różnymi częściami mowy.
1. Zapoznajcie się z zasadami stosowania partykuły „ nie” – s.177, 178. 2. W ćwiczeniach znajdźcie ten temat i wykonajcie wszystkie ćwiczenia.
Zadanie 5
Na s.201 podręcznika znajduje się temat: Scenariusz filmowy.”
1. Przeczytajcie „Wskazówki” na s. 201 i definicje. 2. Znajdźcie ten temat w ćwiczeniach i wykonajcie wszystkie polecenia.
Zadanie 6
Na s.183 znajduje się kadr z filmu „Kraina jutra”.
1. Napiszcie w zeszycie temat: Opis kadru filmowego. 2. Zapoznajcie się z poleceniem 2, 3. 3. Możecie obejrzeć w Internecie film „Kraina jutra” w reż.Brada Birda z 2015r. 4. W zeszycie wyjaśnijcie pojęcie „utopia”, w tym celu wykorzystajcie słownik wyrazów obcych lub Internet. 5. Na kartkach z marginesem wykonajcie polecenie 5. Sporządźcie opis „krainy jutra.” Napiszcie pracę zawierającą minimum 200 słów. Kartki oddacie mi, gdy zobaczymy się w szkole.
Życzę przyjemnej pracy! Dbajcie o siebie i nie wychodźcie z domu.
Język angielski
Drodzy Uczniowie klasy VIII,
W środę otrzymaliście na kartkach informacje co należy przerobić i treści z których będzie test 27 marca, lub w najbliższym terminie po powrocie do szkoły . Poza tym proszę powtórzyć przerobione do tej pory słownictwo i zagadnienia gramatyczne z Repetytorium Ósmoklasisty. Bardzo proszę również o przerabianie zadań powtórkowych zamieszczonych przez CKE.
https://www.cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/materialy-dodatkowe/zestawy-zadan-powtorkowych/
Słownictwo z repetytorium można sobie powtarzać z aplikacją Quizlet .
https://quizlet.com/MacmillanPolska/folders/repetytorium-osmoklasisty/sets
Gramatykę i słownictwo do egzaminu można również doskonalić na stronie:
Matematyka
Czwartek: TEMAT: Powtórzenie - PROCENTY. Karta pracy nr 4 zad. 1-10.
Piątek: TEMAT: Powtórzenie - PROCENTY. Karta pracy nr 5 zad 10-16.
Poniedziałek:TEMAT: Powtórzenie - POTĘGI. Karta pracy nr 6. zad.1-17.
Wtorek:TEMAT: Powtórzenie - PIERWIASTKI. Karta pracy nr 8. zad.1-16.
Środa:TEMAT: Powtórzenie - WYRAŻENIA ALGEBRAICZNE. Karta pracy nr 10-11-12. zad 1-17.
Czwartek:TEMAT: Powtórzenie - RÓWNANIA. Karta pracy nr 13 zad 1-10.
Piątek:TEMAT: Powtórzenie - RÓWNANIA W ZADANIACH Z TREŚCIĄ. karta pracy nr 15. zad.11-22
Poniedziałek:TEMAT: Powtórzenie - FIGURY GEOMETRYCZNE. karta pracy nr 16 zad 1-10.
Wtorek:TEMAT: Powtórzenie - FIGURY GEOMETRYCZNE cd. Karta pracy nr 18 zad 10-22.
Środa:TEMAT: Powtórzenie - WIELOKĄTY FOREMNE. karta pracy nr 19 zad 1-10.
Karty pracy uczniowie otrzymali w środę. Wzięli dla wszystkich, nawet tych nieobecnych.
Chemia
PROSZĘ ROZWINĄĆ PUNKTY W ZESZYCIE KRÓTKO BEZ ZBĘDNYCH TREŚCI OPIERAJCIE SIĘ NA PODRĘCZNIKU W NIM JEST WYSTARCZAJĄCA ILOŚĆ INFORMACJI JAKBY KTOŚ MIAŁ PROBLEM Z JAKIMŚ ZADANIEM LUB CZEGOŚ NIE ROZUMIAŁ PROSZE O KONTAKT PRZEZ MAILA: izworska19@interia.pl LUB MESENGERA.
Temat1: Szereg homologiczny alkenów.
-
Weglowodory nienasycone (str. 119 podr.)
-
Alkeny-definicja
a) wzór ogólny alkenów
b)nazewnictwo
c)szereg homologiczny 4 alkenów (tabela str 120 podr.)
-
Co to jest eten
a)wzory sumaryczny,strukturalny
b)spalanie całkowite i niecałkowite reakcje str. 121 podr.)
c)reakcje przyłączania
bromu do etenu, wodoru do etenu (strukturalnie i sumarycznie) (str 121 podr)
https://www.youtube.com/watch?v=jHeGnA9ni8Q
d)reakcja polimeryzacji na przykładzie trzech cząsteczek etenu(str 122-123 podr.)
e)właściwości i zastosowanie etenu(str 124 podr.)
zrobić zadania ze strony 125- 1,2,3, 5, 6,7
https://www.youtube.com/watch?v=Da3o-0JI8aE
Jeśli chodzi o ten temat w niektórych klasach 8 był on zrobiony albo nie do końca sprawdźcie i dokończcie bo nie jestem pewna w której klasie.
Temat2:Szereg homologiczny alkinów-etyn
-
co to są alkiny
a)wzór ogólny alkinów (str 127 podr.)
b)nazewnictwo alkinów(str 126 podr.)
c)szereg homologiczny alkinów(tabela str 126)
-
co ty jest etyn.
a) wzory sumaryczny i strukturalny (str 127 podr.)
b)otrzymywanie etynu (str 127 podr.)
c)spalanie niecałkowite etynu (str 128 podr.)
d)reakcja przyłączania bromu do etynu sumarycznie i strukturalnie (str 128 podr.)
e)właściwości i zastosowanie etynu (str 129 podr)
zrobić zadania ze strony 130 -1,2,3,4,5
https://www.youtube.com/watch?v=B6auTuMUxjA
Temat3, 4: Porównanie właściwości alkanów, alkenów, alkinów
porównać właściwości, różnice, podobieństwa na podstawie tabeli ze strony 132.
zrobić zadania str 133 od 1-9
tą lekcję rozłóżcie sobie na dwa razy dwie godziny
Temat 5: Powtórzenie wiadomości
w ramach powtórzenia przeanalizować najważniejsze treści z podsumowania str 134-135
zrobić zadania ze strony 136
ROZŁÓŻCIE SOBIE TE MATERRIAŁY TAK JAK BYŚCIE BYLI W SZKOLE SPOKOJNIE PRZEANALIZUJCIE TREŚCI JEŻELI COŚ NIE JEST ZROZUMIAŁE SKONTAKTUJCIE SIĘ ZE MNĄ LUB ZAPISZCIE SOBIE WĄTPLIWOŚCI I JAK SIĘ SPOTKAMY TO ODPOWIEM NA WSZYSTKIE PYTANIA.
MIŁEJ PRACY DO USŁYSZENIA I ZOBACZENIA.
Historia
Przeczytaj i odpowiedz na pytania na końcu tematu- Rozdział IV- Polska po II wojnie światowej. Str.157-198
WOS
Przeczytaj i odpowiedz na pytania na końcu tematu- Rozdział V- Ustrój Rzeczypospolitej Polskiej str. 122-164
Język niemiecki
Wytyczne dla VIII klasy do dnia 25.03.2020 z języka niemieckiego
Utrwalić słownictwo związane z miejscami w mieście jak również ze środkami lokomocji.
Zrobić w ćwiczeniach ćwiczenia związane z tym słownictwem.
Jeżeli kwarantanna się wydłuży doślę kartę pracy.
Pozdrawiam.
Geografia
Temat 1 - W Amazonii
Uczniowie na podstawie podręcznika str 116 opisują położenie regionu Amazonii względem świata. W zeszycie zapisują piętra roślinne lasu równikowego, oraz podają gospodarcze wykorzystanie rejonu Amazonii plus zadania w zeszycie ćwiczeń plus karta pracy, którą należy wypełnić i wkleić do zeszytu.
temat 2 - Ludność Ameryki.
Uczniowie w zeszycie z podręcznika str 122przedstawiają zróżnicowanie etniczne obszaru obydwu Ameryk oraz regiony najgęściej zaludnione w Amerykach plus zadania z zeszytu ćwiczeń.
BIOLOGIA KL VIII
DZIAŁ : EKOLOGIA
Temat: Drapieżnictwo, roślinożerność.
-
Drapieżnictwo polega na tym, że jeden gatunek (drapieżnik) odnosi korzyści, a drugi (ofiara)ponosi straty. Drapieżniki atakują, zabijają i zjadają swoje ofiary.
-
Do przystosowań drapieżników do polowania należą m.in.: lepki język, dobry wzrok, ostre kły, ostre pazury, dziób, maskujące ubarwienie .
-
Strategie polowań drapieżników to m.in.: tworzenie pułapek, stosowanie wabików, upodabnianie się do podłoża, paraliżowanie ofiary, atak z ukrycia.
-
Do przystosowań ofiar ułatwiających im unikanie drapieżników należą m.in.; kamuflaż, wytwarzanie toksycznych substancji, pancerz, kolce, udawanie martwego, jaskrawe odstraszające barwy skóry.
-
Przystosowania roślinożerców do pobierania i trawienia pokarmu roślinnego to: wyspecjalizowane aparaty gębowe, odpowiednie dzioby i zęby, długie jelita, a u przeżuwaczy czterokomorowy żołądek i obecność mikroorganizmów trawiących celulozę w przewodzie pokarmowym.
Zapoznaj się z tematem na stronach 97-106. Przepisz notatkę i odpowiedz na pytanie: Jak rośliny bronią się przed wrogami?