Szkoła Podstawowa w Głębokiem Szkoła Podstawowa w Głębokiem Szkoła Podstawowa w Głębokiem

Szkoła Podstawowa w Głębokiem
godlo polski Szkoła Podstawowa w Głębokiem
Głębokie 6
tel: 18 44 64 085
e-mail: szkola.glebokie@wp.pl

Klasa VIII - zadania do wykonania

17/03/2020r.

Język polski 

Przygotowałam dla Was na najbliższe dni zadania do wykonania. Proszę, potraktujcie polecenia poważnie i zapoznajcie się z nimi dokładnie. Po powrocie do szkoły sprawdzę, czy macie notatki w zeszycie oraz w ćwiczeniach. 

Zadań jest sześć, wykonajcie je do 25 marca. 

 

Zadanie1 

Na s. 143 w podręczniku znajduje się tekst „Polski patriotyzm współczesny.” 

1. Zapoznajcie się z tekstem. 2. Przeczytajcie polecenie 1, 2 na s. 145, zastanówcie się nad odpowiedzią. 3. W zeszycie napiszcie temat: Polski patriotyzm w życiu codziennym. 4. Wykonajcie w zeszycie polecenie 3 na s.145. 5. Sformułujcie definicję współczesnego patriotyzmu. 

 

Zadanie2 

Na s.170 znajduje się temat: Odmienne części mowy- powtórzenie wiadomości. 

1. Przypomnijcie sobie wiadomości ze s. 170, 172, 173. 

2. W ćwiczeniach znajduje się w „Spisie treści” ten sam temat. Spróbujcie wykonać wszystkie ćwiczenia, wykorzystując wiadomości z podręcznika. 

 

Zadanie 3 

Na s. 175 jest temat: Nieodmienne części mowy – powtórzenie wiadomości. 

1. Przeczytajcie „Przypomnienie” na s.175 i s.176. 2. Znajdźcie ten temat w ćwiczeniach i spróbujcie wykonać wszystkie ćwiczenia. 

 

 Zadanie 4 

 

Na s.177 jest temat: Pisownia „ nie” z różnymi częściami mowy. 

 

1. Zapoznajcie się z zasadami stosowania partykuły „ nie” – s.177, 178. 2. W ćwiczeniach znajdźcie ten temat i wykonajcie wszystkie ćwiczenia. 

Zadanie 5 

Na s.201 podręcznika znajduje się temat: Scenariusz filmowy.” 

1. Przeczytajcie „Wskazówki” na s. 201 i definicje. 2. Znajdźcie ten temat w ćwiczeniach i wykonajcie wszystkie polecenia. 

 

Zadanie 6 

Na s.183 znajduje się kadr z filmu „Kraina jutra”. 

1. Napiszcie w zeszycie temat: Opis kadru filmowego. 2. Zapoznajcie się z poleceniem 2, 3. 3. Możecie obejrzeć w Internecie film „Kraina jutra” w reż.Brada Birda z 2015r. 4. W zeszycie wyjaśnijcie pojęcie „utopia”, w tym celu wykorzystajcie słownik wyrazów obcych lub Internet. 5. Na kartkach z marginesem  wykonajcie polecenie 5. Sporządźcie opis „krainy jutra.” Napiszcie pracę zawierającą minimum 200 słów. Kartki oddacie mi, gdy zobaczymy się w szkole.  

Życzę przyjemnej pracy! Dbajcie o siebie i nie wychodźcie z domu. 



 

Język angielski 

Drodzy Uczniowie klasy VIII,

 W środę otrzymaliście  na kartkach informacje co należy przerobić i treści z których będzie test 27 marca, lub w najbliższym terminie po powrocie do szkoły .  Poza tym proszę powtórzyć przerobione do tej pory słownictwo i zagadnienia gramatyczne z Repetytorium Ósmoklasisty. Bardzo proszę również o przerabianie zadań powtórkowych zamieszczonych przez CKE.

https://www.cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/materialy-dodatkowe/zestawy-zadan-powtorkowych/

 

Słownictwo z repetytorium można sobie powtarzać z aplikacją Quizlet . 

https://quizlet.com/MacmillanPolska/folders/repetytorium-osmoklasisty/sets

Gramatykę i słownictwo do egzaminu można również doskonalić  na stronie: 

https://www.ang.pl/

 

Matematyka 

Czwartek: TEMAT: Powtórzenie - PROCENTY. Karta pracy nr 4 zad. 1-10.

Piątek: TEMAT: Powtórzenie - PROCENTY. Karta pracy nr 5 zad 10-16. 

Poniedziałek:TEMAT: Powtórzenie - POTĘGI. Karta pracy nr 6. zad.1-17.

Wtorek:TEMAT: Powtórzenie - PIERWIASTKI. Karta pracy nr 8. zad.1-16.

Środa:TEMAT: Powtórzenie - WYRAŻENIA ALGEBRAICZNE. Karta pracy nr 10-11-12. zad 1-17.

Czwartek:TEMAT: Powtórzenie - RÓWNANIA. Karta pracy nr 13 zad 1-10.

Piątek:TEMAT: Powtórzenie - RÓWNANIA W ZADANIACH Z TREŚCIĄ. karta pracy nr 15. zad.11-22

Poniedziałek:TEMAT: Powtórzenie - FIGURY GEOMETRYCZNE. karta pracy nr 16 zad 1-10.

Wtorek:TEMAT: Powtórzenie - FIGURY GEOMETRYCZNE cd. Karta pracy nr 18 zad 10-22. 

Środa:TEMAT: Powtórzenie - WIELOKĄTY FOREMNE. karta pracy nr 19 zad 1-10.

Karty pracy uczniowie otrzymali w środę. Wzięli dla wszystkich, nawet tych nieobecnych.



 

Chemia 

PROSZĘ ROZWINĄĆ PUNKTY W ZESZYCIE KRÓTKO BEZ ZBĘDNYCH TREŚCI OPIERAJCIE SIĘ NA PODRĘCZNIKU W NIM JEST WYSTARCZAJĄCA ILOŚĆ INFORMACJI JAKBY KTOŚ MIAŁ PROBLEM Z JAKIMŚ ZADANIEM LUB CZEGOŚ NIE ROZUMIAŁ PROSZE O KONTAKT PRZEZ MAILA: izworska19@interia.pl     LUB MESENGERA.

 

 

Temat1: Szereg homologiczny alkenów.

  • Weglowodory nienasycone (str. 119 podr.)

  • Alkeny-definicja

a) wzór ogólny alkenów

b)nazewnictwo

c)szereg homologiczny 4 alkenów (tabela str 120 podr.)

  • Co to jest eten

a)wzory sumaryczny,strukturalny

b)spalanie całkowite i niecałkowite reakcje str. 121 podr.)

c)reakcje przyłączania 

bromu do etenu, wodoru do etenu (strukturalnie i sumarycznie) (str 121 podr)

https://www.youtube.com/watch?v=jHeGnA9ni8Q 

d)reakcja polimeryzacji na przykładzie trzech cząsteczek etenu(str 122-123 podr.)

e)właściwości i zastosowanie etenu(str 124 podr.)

zrobić zadania ze strony 125- 1,2,3, 5, 6,7

https://www.youtube.com/watch?v=Da3o-0JI8aE 

Jeśli chodzi o ten temat w niektórych klasach 8 był on zrobiony albo nie do końca sprawdźcie i dokończcie bo nie jestem pewna w której klasie.

 

Temat2:Szereg homologiczny alkinów-etyn

  • co to są alkiny

a)wzór ogólny alkinów (str 127 podr.)

b)nazewnictwo alkinów(str 126 podr.)

c)szereg homologiczny alkinów(tabela str 126)

  • co ty jest etyn.

a) wzory sumaryczny i strukturalny (str 127 podr.)

b)otrzymywanie etynu (str 127 podr.)

c)spalanie niecałkowite etynu (str 128 podr.)

d)reakcja przyłączania bromu do etynu sumarycznie i strukturalnie (str 128 podr.)

e)właściwości i zastosowanie etynu (str 129 podr)

zrobić zadania ze strony 130 -1,2,3,4,5

https://www.youtube.com/watch?v=B6auTuMUxjA 

 

Temat3, 4: Porównanie właściwości alkanów, alkenów, alkinów

 

porównać właściwości, różnice, podobieństwa na podstawie tabeli ze strony 132.

zrobić zadania str 133 od 1-9

tą lekcję rozłóżcie sobie na dwa razy dwie godziny 

 

Temat 5: Powtórzenie wiadomości 

w ramach powtórzenia przeanalizować najważniejsze treści z podsumowania str 134-135

zrobić zadania ze strony 136

 

ROZŁÓŻCIE SOBIE TE MATERRIAŁY TAK JAK BYŚCIE BYLI W SZKOLE SPOKOJNIE PRZEANALIZUJCIE TREŚCI JEŻELI COŚ NIE JEST ZROZUMIAŁE SKONTAKTUJCIE SIĘ ZE MNĄ LUB ZAPISZCIE SOBIE WĄTPLIWOŚCI I JAK SIĘ SPOTKAMY TO ODPOWIEM NA WSZYSTKIE PYTANIA.

 

MIŁEJ PRACY DO USŁYSZENIA I ZOBACZENIA.


 

Historia

Przeczytaj i odpowiedz na pytania na końcu tematu- Rozdział IV- Polska po II wojnie światowej. Str.157-198

 

WOS

Przeczytaj i odpowiedz na pytania na końcu tematu- Rozdział V- Ustrój Rzeczypospolitej Polskiej str. 122-164

 

Język niemiecki 

Wytyczne dla VIII klasy do dnia 25.03.2020 z języka niemieckiego

Utrwalić słownictwo związane z miejscami w mieście jak również ze środkami lokomocji.

Zrobić w ćwiczeniach ćwiczenia związane z tym słownictwem.

Jeżeli kwarantanna się wydłuży doślę kartę pracy.

Pozdrawiam.

 

Geografia

Karty pracy do pobrania
 

Temat 1 - W Amazonii

Uczniowie na podstawie podręcznika str 116 opisują położenie regionu Amazonii  względem świata. W zeszycie zapisują piętra roślinne lasu równikowego, oraz podają gospodarcze wykorzystanie rejonu Amazonii plus zadania w zeszycie ćwiczeń plus karta pracy, którą należy wypełnić i wkleić do zeszytu.

 

temat 2 - Ludność Ameryki.

Uczniowie w zeszycie z podręcznika str 122przedstawiają zróżnicowanie etniczne obszaru obydwu Ameryk oraz regiony najgęściej zaludnione w Amerykach  plus zadania z zeszytu ćwiczeń.

 

 

BIOLOGIA KL VIII

DZIAŁ : EKOLOGIA

Temat: Drapieżnictwo, roślinożerność.

  1. Drapieżnictwo polega na tym, że jeden gatunek (drapieżnik) odnosi korzyści, a drugi (ofiara)ponosi straty. Drapieżniki atakują, zabijają i zjadają swoje ofiary.

  2. Do przystosowań drapieżników do polowania należą  m.in.: lepki język, dobry wzrok, ostre kły, ostre pazury, dziób, maskujące ubarwienie .

  3. Strategie polowań drapieżników to m.in.: tworzenie pułapek, stosowanie wabików, upodabnianie się do podłoża, paraliżowanie ofiary, atak z ukrycia.

  4. Do przystosowań ofiar ułatwiających im unikanie drapieżników należą m.in.; kamuflaż, wytwarzanie toksycznych substancji, pancerz, kolce, udawanie martwego, jaskrawe odstraszające barwy skóry. 

  5. Przystosowania roślinożerców do pobierania i trawienia pokarmu roślinnego to: wyspecjalizowane aparaty gębowe, odpowiednie dzioby i zęby, długie jelita, a u przeżuwaczy czterokomorowy żołądek i obecność mikroorganizmów trawiących celulozę w przewodzie pokarmowym.

Zapoznaj się z tematem na stronach 97-106. Przepisz notatkę i odpowiedz na pytanie: Jak rośliny bronią się przed wrogami?