Szkoła Podstawowa w Głębokiem Szkoła Podstawowa w Głębokiem Szkoła Podstawowa w Głębokiem

Szkoła Podstawowa w Głębokiem
godlo polski Szkoła Podstawowa w Głębokiem
Głębokie 6
tel: 18 44 64 085
e-mail: szkola.glebokie@wp.pl

Klasa VII - zadania do wykonania

17/03/2020r.

MATEMATYKA

Witam,

Czwartek: TEMAT: ZADANIA TEKSTOWE Z ZASTOSOWANIEM RÓWNAŃ. Proszę zacząć od tego tematu w ćwiczeniach str.84 - 85, a następnie podr. str.197 zad. 1-8.

Piątek: TEMAT:  ZADANIA TEKSTOWE Z ZASTOSOWANIEM RÓWNAŃ. Rozwiązać zadania  podr. str.198 zad. 9-12, w zadaniach 14  x-grzyby jadalne, 50-x - grzyby trujące. Podobnie zad. 15, x- rzuty za 2 punkty, 37-x - rzuty za 3 punkty i zad. 16. 

Poniedziałek:TEMAT: ZADANIA TEKSTOWE Z ZASTOSOWANIEM RÓWNAŃ. Proszę zacząć od ćwiczeń str.86 zad.3c,d. Rozwiązać zadania  podr. str.200, zad. 17-24 bez zad.22. Proszę wspierać się rysynkami lub tabelkami przy analizie treści zadań.

Wtorek:TEMAT: ZADANIA GEOMETRYCZNE ROZWIĄZYWANE ZA POMOCĄ RÓWNAŃ. Ćwiczenia str.87 zad.4, a następnie podr. str. 202 zad 27-33. Przy każdy zadaniu wykonać rysunek pomocniczy.

Środa:TEMAT: ZADANIA GEOMETRYCZNE ROZWIĄZYWANE ZA POMOCĄ RÓWNAŃ. Podr. str. 216 zad.29-33.

Czwartek:TEMAT:ZADANIA HISTORYCZNE. podr. str.217 zad 34- 37 i 40.

Piątek:TEMAT: PROCENTY W ZADANIACH TEKSTOWYCH. Ćwiczenia str. 87-88, a następnie podr. str.206 zad. 1-7.

Poniedziałek:TEMAT: PROCENTY W ZADANIACH TEKSTOWYCH. Przeanalizować przykład z podr. str. 205, następnie wykonać zad. 10 i 11 ze str. 207 i zad. 45 str.218.

Wtorek:TEMAT: PRZEKSZTAŁVANIE WZORÓW.Ćwiczenia str. 89 oraz podr. str. 210 zad.1-6.

Środa:TEMAT: PRZEKSZTAŁVANIE WZORÓW. Podr. str. 218 zad.47-49.

Pozdrawiam i życzę zdrowia

K. Panczykowska

 

Historia

- zapoznać się z tekstem z podręcznika str.137-152(tematy: Nowe ruchy polityczne na ziemiach polskich. Organizacje niepodległościowe na początku XX wieku. Kultura polska na przełomie XIX i XX wieku.),

- powtarzać wiadomości do sprawdzianu z Działu IV Ziemie Polskie po Wiośnie Ludów,

- wykonać do zeszytu ćwiczenia z podręcznika. str.152 ćw.1,2,4,8.

 

Informatyka

-zapoznać się z tekstem z podręcznika: temat: Programowanie i techniki algorytmiczne, str.125-135.

- wykonać do zeszytu ćw. 1 i 2 str.134 oraz ćw.3. str.135.



 

Język niemiecki

Klasa VII do 25 marca język niemiecki

- powtórzyć i utrwalić bieżący materiał:

-godziny

-słówka związane z opisem dnia

-odmiana czasowników nieregularnych

- opis swojego dnia

Po powrocie do szkoły z tego materiału będzie sprawdzian. W razie wydłużenia kwarantanny,doślę karte pracy.

 

Chemia

Klasa 7

Zostawiamy na razie równania reakcji zrobimy je po powrocie ponieważ to jest trudne i sami tego nie zrobicie.

Przejdziemy do działu pt.” Woda i roztwory wodne „ w tym dziale są proste tematy w sumie część tych rzeczy była już na przyrodzie i klasach młodszych tak zaczynamy więc.

 

PROSZĘ ROZWINĄĆ PUNKTY W ZESZYCIE KRÓTKO BEZ ZBĘDNYCH TREŚCI OPIERAJCIE SIĘ NA PODRĘCZNIKU W NIM JEST WYSTARCZAJĄCA ILOŚĆ INFORMACJI JAKBY KTOŚ MIAŁ PROBLEM Z JAKIMŚ ZADANIEM LUB CZEGOŚ NIE ROZUMIAŁ PROSZE O KONTAKT PRZEZ MAILA: izworska19@interia.pl     LUB MESENGERA.

 

Biorąc pod uwagę ze chemii są dwie godziny tygodniowo to do 25 marca  powinniście opracować 4 tematy tak więc bierzemy się do roboty a po powrocie sprawdzę zawartość zeszytów.

 

TEMAT 1: WODA WŁAŚCIWOŚCI I ROLA W PRZYRODZIE.

  • DO CZEGO POTRZEBNA JEST WODA str 160 podr.

  • Główne zanieczyszczenia wód str 161 podr.

  • Właściwości wody str 162-163 podr.

  • Racjonalne gospodarowanie wodą str 164 podr.(oszczędzanie wody, problemy z nadmiernym wykorzystaniem wody, jak można tę samą wodę wykorzystać kilka krotnie -czyli ekologia)pamiętamy o tym że są kraje gdzie z braku wody umierają ludzie i zwierzęta oraz roślinność czyli ginie wszelkie życie.

Definicja; WODA DESTYLOWANA

 

TEMAT2: WODA JAKO ROZPUSZCZALNIK.

 

Zróbcie sobie doświadczeniae w szklankach rozpuszczalności cukru, soli, oleju w wodzie zimnej i ciepłej zapiszcie obserwacje tzn. czy woda rozpuszcza wszystkie te substancje, szybkość rozpuszczania czy szybciej w zimnej czy ciepłej.(zapiszcie obserwacje w zeszycie to doświadczenie jest na stronie 165 podr.)

 

1. Na czym polega rozpuszczanie substancji w wodzie(str 166 podr.)

 

2. budowa cząsteczki wody (wzór sumaryczny, strukturalny, elektronowy, model cząsteczki) co to oznacza że cząsteczka wody jest dipolem czyli ma budowę polarną) str 166 podr.

  • dlaczego nie wszystkie substancje dobrze rozpuszczają się w wodzie (str 167 podr.)

  • od czego zależy szybkość rozpuszczania substancji w wodzie (str 168 podr.)

definicje: dipol, emulsja, rozpuszczanie


 

TEMAT3, 4: RODZAJE ROZTWORÓW

  • co to jest roztwór, co składa się na masę roztworu.( Str 170 podr.)

  • roztwór nasycony i nienasycony -otrzymywanie i różnice (str 171-173 podr.)

  • roztwór stężony i rozcieńczony-różnice (str 174. podr.)

  • Podział mieszanin ze względu na wielkość cząstek substancji rozpuszczonych-roztwór właściwy, koloid, zawiesina (str 174-175 podr.)

  • Podział mieszaniny ze względu na ilość substancji rozpuszczonej-nienasycony(roztwór stężony, rozcieńczony) i nasycony (str 175 podr.)

DEFINICJE ze str 176 podr.)

https://www.youtube.com/watch?v=dFmhAYIQzcc (oglądnijcie sobie ten film)

 

TEMAT 5:ROZPUSZCZALNOŚĆ SUBSTANCJI W WODZIE

  • rozpuszczalność substancji w wodzie (str 177 podr.)

  • krzywa rozpuszczalności str (177, 178, podr.)

  • jak zmienia się rozpuszczalność substancji stałej w zależności od wzrostu temperatury(str. 177 podr.)

obejrzeć https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/przedmioty6 

tam są linki do filmów i cała lekcja)


ROZŁÓŻCIE SOBIE TE MATERRIAŁY TAK JAK BYŚCIE BYLI W SZKOLE SPOKOJNIE PRZEANALIZUJCIE TREŚCI JEŻELI COŚ NIE JEST ZROZUMIAŁE SKONTAKTUJCIE SIĘ ZE MNĄ LUB ZAPISZCIE SOBIE WĄTPLIWOŚCI I JAK SIĘ SPOTKAMY TO ODPOWIEM NA WSZYSTKIE PYTANIA.

 

MIŁEJ PRACY DO USŁYSZENIA I ZOBACZENIA.




 

BIOLOGIA KL 7

DZIAŁ VIII- REGULACJA NERWOWO- HORMONALNA

Do tematu „Budowa i funkcjonowanie układu dokrewnego” wykonaj notatkę, w której wyjaśnij:

- czym są hormony?

- gdzie powstają?

- jaka jest rola układu dokrewnego.

Odpowiedz na pytanie nr 3 ze str 169.

Temat: Zaburzenia funkcjonowania układu dokrewnego.

Zapoznaj się z treściami zawartymi na stronach 170-172. Scharakteryzuj 2 wybrane choroby wywołane zaburzeniami funkcjonowania układu dokrewnego. Odpowiedz na pytanie nr 3 str 172.

Miłej pracy!

 

Język angielski

Podczas przerabiania zadań  z kart pracy w PDF proszę korzystać z podręcznika . Utrwalcie również czasowniki nieregularne. 

Karty pracy

Pozdrawiam,

 Aneta Kluska

 

Geografia

Witam,
Zadania dla klasy 7
Temat 1 - Zmiany w polskim przemyśle.
Z podręcznika analizują wykres zmian w polskim przemyśle po II wojnie światowej i w zeszycie zapisują wnioski plus karta pracy z załącznika.
Temat 2 - Energetyka
Uczniowie analizują rodzaje energetyki w Polsce i w zeszycie przedstawiają podział źródeł energii na odnawialną i nieodnawialną i podają konkretne przykłady plus na mapie konturowej Polski znaczą poszczególne rodzaje energetyki i wykonują legendę do mapy.
Temat 3 - Gospodarka morska
Podają główne porty morskie w Polsce oraz podają podstawowe cechy tych potów. Wyszukują i zapisują w zeszycie cechy przemysłu stoczniowego oraz podstawowe jego zadania. Analizują sektor rybołówstwa i podają najczęściej poławiane gatunki ryb.
Pozdrawiam
Janik Joanna

 

FIZYKA

Klasa 7

Rozwiąż   zadania :

Zad.1. Tocząca się kula o masie 0.2 kg uderzyła w drewniany klocek i przesunęła go po poziomym stole na odległość 0.3 m. Siły tarcia klocka i kuli o stół oraz kuli o klocek wynoszą razem 3N. Jaka była prędkość kuli w chwili uderzenia o klocek?

 

Zad.2. Pikę o masie 500g kopnięto pionowo w górę, nadając jej prędkość 20 m/s.

  1. Jaka była energia kinetyczna piłki tuż po kopnięciu?

  2. Jaką energię potencjalną uzyska piłka w najwyższym punkcie swego toru?

  3. Na jakiej znajdzie się wówczas wysokości ?

 

Zad.3. Ciało o masie 3 kg spada swobodnie z wysokości 100 m

  1. jaką energię kinetyczną będzie miało po upływie 3s ruchu ?

  2. A jaką na wysokości 20 m nad ziemią ?

 

Zad.4. Najwyższa fontanna  w Europie znajduje się w Genewie. Oblicz na jaką maksymalną wysokość może wznieść się słup wody, jeśli wiadomo że prędkość wystrzeliwanych cząsteczek wody dochodzi do 200km/h

 

Zad.5. Pocisk o masie 6 g przed uderzeniem w ziemny nasyp na strzelnicy , poruszał się z prędkością 500 m/s i zagłębił się w nasypie na głębokość 0,5 m. Jaka była średnia siła oporu gruntu dla pocisku? Ile wynosił czas zagłębiania się pocisku w nasyp ?

 

Zadania proszę zrobić w zeszycie☺

 

W drugim tygodniu na podstawie podręcznika opracować w formie notatki w zeszytach następujące tematy:

 

1. Gęstość substancji – budowa materii

2. Ciśnienie – Prawo Pascala