Klasa VIb - zadania do wykonania
17/03/2020r.
MATEMATYKA KL VI
DZIAŁ : PROCENTY
Temat: Jaki to procent? Obliczenia za pomocą kalkulatora.
Zapoznaj się z treściami na stronie 147 podręcznika i wykonaj z użyciem kalkulatora zad 1 i zad 2 str 148 a z zeszytu ćwiczeń zadania ze strony 67.
Temat: Diagramy procentowe.
Zapoznaj się z treściami na stronach 149-150 podręcznika i wykonaj zad 1, zad 2 str 151 i zad 6 str 153 oraz z zeszytu ćwiczeń zadania ze stron 68-69.
Temat: Obliczenia procentowe.
Zapoznaj się z treściami i ćwiczeniami na stronie 154 podręcznika a następnie wykonaj zadania 1,2,3,4 str 155. ( dla chętnych zadania 5-8 str 155). Z zeszytu ćwiczeń do zrobienia strony 70-71.
Zachęcam do obejrzenia filmiku na stronie internetowej : https://www.youtube.com/watch?v=iAnLE1ueNLk
Temat: Obniżki i podwyżki.
Przeanalizuj przykłady podane na str 157 podręcznika a następnie wykonaj zad 1 str 157, zadania 2,3,4,5 str 158 (dla chętnych zad 6-8 str 158). Z zeszytu ćwiczeń wykonaj zadania ze strony 73-74.
Temat: Utrwalenie wiadomości o procentach
Wykonaj z podręcznika test str 161
Na stronie GWO- matematyka w zakładce strefa ucznia, szk podst, kl 6 jest dostępny test on-line „Procenty”. Zachęcam do jego wykonania.
Miłej pracy. Powodzenia!
BIOLOGIA KL VI
DZIAŁ : KRĘGOWCE ZMIENNOCIEPLNE
Temat: Poznajemy gady- kręgowce, które opanowały ląd.
-
Występowanie gadów.
-
Budowa i przystosowanie gadów do życia na lądzie.
-
Rozmnażanie się i rozwój gadów.
Zadania do wykonania:
Zad 1. Wymień cechy budowy, które umożliwiają gadom życie na lądzie.
Zad 2. Scharakteryzuj sposób rozmnażania się gadów.
Zad 3. Zapoznaj się z budową jaja gada (rys str 106 podręcznik) i wyjaśnij do czego służą błony płodowe?
Temat: Przegląd i znaczenie gadów.
-
Przedstawiciele gadów – jaszczurki, krokodyle, węże, żółwie. Różnice w budowie zewnętrznej.
-
Gady żyjące w Polsce.
-
Znaczenie gadów w przyrodzie i dla człowieka.
-
Zagrożenia i sposoby ochrony gadów.
Zadania do wykonania:
Zad 1. Wymień gady żyjące w Polsce.
Zad 2. Jakie jest znaczenie gadów w przyrodzie i dla człowieka?
HISTORIA
- utrwalać i powtarzać wiadomości do sprawdzianu z rozdziału IV: Od absolutyzmu do republiki. Podręcznik str. 121-150.
- wykonać wszystkie ćwiczenia z podsumowania rozdziału IV z podręcznika do zeszytu str.150.
INFORMATYKA
- zapoznać się z teksem z podręcznika str. 96-107. Temat: Tort ma warstwy i cebula ma warstwy. O tworzeniu grafik z wykorzystaniem warstw.
- w ramach możliwości sprzętowych i dostępu do internetu ściągnąć program GIMP na swój komputer domowy i spróbować dokończyć słonecznik, który był tworzony na ostatnich lekcjach.
GEOGRAFIA
Temat1 - Gospodarka Europy - cechy rolnictwa.
Uczniowie z podręcznika str 98 -99 maja za zadanie przedstawić i zapisać w zeszycie podział gospodarki narodowej w państwach Europy na poszczególne sektory. Drugie zadanie dotyczy opisania przyrodniczych i pozaprzyrodniczych cech rozwoju rolnictwa ( czynników rozwoju rolnictwa)
Temat2 - Rolnictwo Danii i Wegier
Z podręcznika str od 96 - 105 uczniowie mają przedstawić i opisać położenie Danii i Węgier względem Europy. Następnie przedstawić cechy rolnictwa każdego z państw. Zadanie 3 dotyczy zapisania jakie rośliny są uprawiane w poszczególnym państwie i jakie jest ich wykorzystanie w życiu człowieka oraz opisać jakie gatunki zwierząt hoduje się w Danii i Węgier. Wszystkie informacje odszukują na podstawie zamieszczonej do lekcji mapy w podręczniku. Plus wykonują kartę pracy, którą przesyłam w załączniku i którą muszą wkleić uzupełnioną do zeszytu.
J. ANGIELSKI
Unit 6 grammar summary 2/2 jest dla chętnych.
Uczymy się wszystkich czasowników nieregularnych, które macie z tyłu w podręczniku. (:
W razie pytań kontakt na emaila – mają Rodzice
Rozwiązania zadań z kart pracy załączonych w pdf z j. ang piszemy w zeszycie. Nie ma potrzeby drukowania.
Pliki do pobrania:
Powodzenia☺
Język polski
zapraszam Was serdecznie do zapoznania się z materiałami, które przygotowałam dla Uczniów klas: VI A i VI B. Są one dostępne pod następującym adresem:
https://padlet.com/bmiechurska/52jxjcidu6w9
Pozdrawiam Was :)
Beata Miechurska
nauczyciel języka polskiego