Klasa Via - zadania do wykonania
17/03/2020r.
MATEMATYKA
DZIAŁ : PROCENTY
Temat: Jaki to procent? Obliczenia za pomocą kalkulatora.
Zapoznaj się z treściami na stronie 147 podręcznika i wykonaj z użyciem kalkulatora zad 1 i zad 2 str 148 a z zeszytu ćwiczeń zadania ze strony 67.
Temat: Diagramy procentowe.
Zapoznaj się z treściami na stronach 149-150 podręcznika i wykonaj zad 1, zad 2 str 151 i zad 6 str 153 oraz z zeszytu ćwiczeń zadania ze stron 68-69.
Temat: Obliczenia procentowe.
Zapoznaj się z treściami i ćwiczeniami na stronie 154 podręcznika a następnie wykonaj zadania 1,2,3,4 str 155. ( dla chętnych zadania 5-8 str 155). Z zeszytu ćwiczeń do zrobienia strony 70-71.
Zachęcam do obejrzenia filmiku na stronie internetowej : https://www.youtube.com/watch?v=iAnLE1ueNLk
Temat: Obniżki i podwyżki.
Przeanalizuj przykłady podane na str 157 podręcznika a następnie wykonaj zad 1 str 157, zadania 2,3,4,5 str 158 (dla chętnych zad 6-8 str 158). Z zeszytu ćwiczeń wykonaj zadania ze strony 73-74.
Temat: Utrwalenie wiadomości o procentach
Wykonaj z podręcznika test str 161
Na stronie GWO- matematyka w zakładce strefa ucznia, szk podst, kl 6 jest dostępny test on-line „Procenty”. Zachęcam do jego wykonania.
Miłej pracy. Powodzenia!
Język angielski
Unit 6 grammar summary 2/2 jest dla chętnych.
Uczymy się wszystkich czasowników nieregularnych, które macie z tyłu w podręczniku. (:
Rozwiązania zadań z kart pracy załączonych w pdf z j. ang piszemy w zeszycie. Nie ma potrzeby drukowania.
Do pobrania:
BIOLOGIA
DZIAŁ : KRĘGOWCE ZMIENNOCIEPLNE
Temat: Poznajemy gady- kręgowce, które opanowały ląd.
-
Występowanie gadów.
-
Budowa i przystosowanie gadów do życia na lądzie.
-
Rozmnażanie się i rozwój gadów.
Zadania do wykonania:
Zad 1. Wymień cechy budowy, które umożliwiają gadom życie na lądzie.
Zad 2. Scharakteryzuj sposób rozmnażania się gadów.
Zad 3. Zapoznaj się z budową jaja gada (rys str 106 podręcznik) i wyjaśnij do czego służą błony płodowe?
Temat: Przegląd i znaczenie gadów.
-
Przedstawiciele gadów – jaszczurki, krokodyle, węże, żółwie. Różnice w budowie zewnętrznej.
-
Gady żyjące w Polsce.
-
Znaczenie gadów w przyrodzie i dla człowieka.
-
Zagrożenia i sposoby ochrony gadów.
Zadania do wykonania:
Zad 1. Wymień gady żyjące w Polsce.
Zad 2. Jakie jest znaczenie gadów w przyrodzie i dla człowieka?
Historia
- utrwalać i powtarzać wiadomości do sprawdzianu z rozdziału IV: Od absolutyzmu do republiki. Podręcznik str. 121-150.
- wykonać wszystkie ćwiczenia z podsumowania rozdziału IV z podręcznika do zeszytu str.150.
Miłej pracy
Informatyka
- zapoznać się z tekstem z podręcznika str. 96-107. Temat: Tort ma warstwy i cebula ma warstwy. O tworzeniu grafik z wykorzystaniem warstw.
- w ramach możliwości sprzętowych i dostępu do internetu ściągnąć program GIMP na swój komputer domowy i spróbować dokończyć słonecznik, który był tworzony na ostatnich lekcjach.
Miłej pracy :-)
Geografia
Temat 1 - Powtórzenie wiadomości - środowisko przyrodnicze i ludność Europy.
Przygotowują podsumowanie z podręcznika str 91 i przygotowują się na sprawdzian, który będzie po powrocie do szkoły.
Temat 2 - Rolnictwo Danii i Węgier
Na podstawie podręcznika str 96 przygotowują położenie Danii i Węgier względem Europy. Kolejne zadanie to zapisanie czynników przyrodniczych i poza przyrodniczych rolnictwa. Wyszukują rośliny uprawiane w tych państwach oraz zwierzęta hodowlane w Danii i Węgrzech plus karta pracy.
język polski
zapraszam Was serdecznie do zapoznania się z materiałami, które przygotowałam dla Uczniów klas: VI A i VI B. Są one dostępne pod następującym adresem:
https://padlet.com/bmiechurska/52jxjcidu6w9
Pozdrawiam Was :)
Beata Miechurska
nauczyciel języka polskiego