Szkoła Podstawowa w Głębokiem Szkoła Podstawowa w Głębokiem Szkoła Podstawowa w Głębokiem

Szkoła Podstawowa w Głębokiem
godlo polski Szkoła Podstawowa w Głębokiem
Głębokie 6
tel: 18 44 64 085
e-mail: szkola.glebokie@wp.pl

Klasa IV - zadania do wykonania

17/03/2020r.

MATEMATYKA KL

DZIAŁ: FIGURY GEOMETRYCZNE

Temat:  Okrąg i koło – lekcja ćwiczeniowa.

Obejrzyj filmik na you tube: Koła i okręgi pana Tomasza Gwiazdy 

https://www.youtube.com/watch?v=AMzp1N7DpfQ

Zadania do wykonania w zeszycie:

Zad.1  Spróbuj w ciągu 1 minuty narysować  w zeszycie jak najwięcej okręgów. Policz je i zapisz swój wynik.

Zad 2. Narysuj okrąg o promieniu 3cm5mm. Zaznacz w nim dowolny promień i średnicę. Podaj długość  średnicy.

Zad 3. Narysuj okrąg o średnicy 6cm. Zaznacz w nim promień i podaj jego długość oraz kilka cięciw. Zmierz długości tych cięciw.

Zad 4. Narysuj 2 okręgi o tym samym środku i promieniach długości 2cm5mm oraz 4cm.

Zad 5. Narysuj koło o promieniu 4cm i pokoloruj je. Podziel  to koło:

a)na 2 równe części

b)na 4 równe części

Zadania do wykonania w zeszycie ćwiczeń:  na stronach 50-51

Temat: Co to jest skala?

Zapoznaj się z treściami na stronach 140-141 podręcznika. Zapisz w zeszycie: Skala określa, ile razy wymiary obiektu na rysunku są mniejsze lub ile razy są większe od wymiarów rzeczywistych. Wykonaj następnie ćwiczenie B str 141 i ćwiczenie C str 141 oraz zad 1,2,3 str 142.

Zadania do wykonania w zeszycie ćwiczeń:  na stronach 52-53

Obejrzyj filmik na you tube „Co to jest skala” pana Tomasza Gwiazdy https://www.youtube.com/watch?v=XjbMpzyru2E

Temat: Skala na planach i mapach

Zapoznaj się z treściami na stronie 145 podręcznika. Wykonaj ćwiczenie B str 145 oraz zad 1,2,3 strona 146

Zadania do wykonania w zeszycie ćwiczeń:  na stronach 54-55

Obejrzyj filmik: Skala na planach i mapach pana Tomasza Gwiazdy https://www.youtube.com/watch?v=Z4i1zxav0qU

 

Temat: Figury geometryczne- utrwalenie

Wykonaj test z podręcznika ze strony 149. Wyniki zapisz w zeszycie.

 Na stronie GWO- matematyka w zakładce strefa ucznia, szk podst, kl 4 jest dostępny test on-line „Figury geometryczne”. Zachęcam do jego wykonania.

Miłej pracy. Powodzenia!


 

PRZYRODA KL 4

DZIAŁ : ODKRYWAMY TAJEMNICE CIAŁA CZŁOWIEKA

Temat: Budowa i funkcjonowanie układu rozrodczego.

1. Budowa żeńskiego układu rozrodczego.

2. Budowa męskiego układy rozrodczego.

3. Zapłodnienie początkiem nowego życia.

4. Rozwój dziecka w organizmie kobiety.

Zapoznaj się z treściami zawartymi na stronach 104-107 z podręcznika. Odpowiedz na pyt. nr 1,2 i 3 ze strony 107. Napisz w jaki sposób należy dbać o układ rozrodczy.

Zachęcam Was do obejrzenia filmu Było sobie życie- Narodziny https://www.youtube.com/watch?v=m509Nio1LBA

Temat: Dojrzewanie to czas wielkich zmian.

Zapoznaj się z treściami zawartymi w podręczniku na stronach 108-110. Odpowiedz na pyt. 1,2 ze strony 110. Napisz jak dbać o siebie w okresie dojrzewania.

Obejrzyj filmik „ Co się właściwie dzieje, kiedy zaczynam dojrzewać” https://www.youtube.com/watch?v=YavEH9CdoXM

Miłej pracy! Ciepło pozdrawiam.


 

RELIGIA KL IV

Zapoznaj się z tematami  45 i 46. Wpisz tematy do zeszytu i zrób notatki.  Do tematu 45 opisz wybraną stację drogi krzyżowej i zilustruj.

 

 

karta rowerowa

Temat: Przepisy ruchu drogowego – wprowadzenie.

  1. Uczestnik ruchu drogowego zobowiązany jest do przestrzegania przepisów ruchu drogowego tj.: poleceń i sygnałów dawanych przez osobę kierującą ruchem, sygnałów świetlnych, norm zawartych w przepisach.

    2. Ruch prawostronny – obowiązek poruszania się prawą stroną jezdni.

    3. Ogólne zasady ruchu pieszych.

    4. Definicja „przejścia dla pieszych” – jest to powierzchnia przeznaczona do przekraczania przez pieszych jezdni lub torowiska, oznaczona odpowiednimi znakami

    5. Ogólne zasady ruchu rowerzystów i motorowerzystów.

    6. Obszar zabudowany – obszar oznaczony tablicami, na którym obowiązuje ograniczenie prędkości.

    7. Strefa zamieszkania – strefa oznaczona znakami drogowymi, na której obowiązują szczególne zasady: ograniczenie prędkości do 20km/h a pieszy ma pierwszeństwo na całej drodze.

 


Na tej stronie są testy do rozwiązywania

https://www.youtube.com/watch?v=swWQUWxOpPw 

https://kartarowerowa.net.pl/ 

https://brd.edu.pl/testy/testy.html 

http://www.spkurow.pl/nowa/karta/znaki/znaki.htm
https://www.youtube.com/watch?v=n1dWJcK3Usc 

https://www.youtube.com/watch?v=2Wu94aC-igY 

 

Proszę abyście sobie rozwiązywali testy, przyswajali znaki drogowe i przepisy ruchu drogowego. Przesyłam wam kilka stron z testami i przepisami pobawcie się z rodzeństwem lub rodzicami, zróbcie w domu zawody ze znajomości przepisów w ruchu drogowym.

 

Historia

- zapoznać się z materiałem z podręcznika str.99-103. Tematy: Józef Wybicki i hymn Polski. Romuald Traugutt i powstanie styczniowe.

- zredagować samodzielną notatkę do zeszytu z tych tematów. Można skorzystać z podsumowania z każdego tematu: To już wiem.

 

Informatyka

- zapoznać się z materiałem z podręcznika str.72-80. Temat: Pierwsze koty za płoty. Wprowadzenie do Scratcha.

- w ramach możliwości dostępu do internetu wykonać ćwiczenia:

https://epodreczniki.pl/a/wprowadzenie-do-srodowiska-scratch/DYmEgblVM

 

język polski

Przygotowałam dla Was na najbliższe dni zadania do wykonania. Proszę, potraktujcie
polecenia poważnie i zapoznajcie się z nimi dokładnie. Po powrocie do szkoły sprawdzę, czy
macie notatki w zeszycie oraz w ćwiczeniach.
Zadań jest sześć, wykonajcie je do 25 marca.
Zadanie1
Na s. 168 podręcznika znajduje się temat: Pisownia „nie” z różnymi częściami mowy.
1. Napiszcie w zeszycie taki sam temat lekcji.
2. Przepiszcie do zeszytu „Nową wiadomość” na s. 168.
3. Ułóżcie zdania z wyrazami, które znajdują się na kolorowym rysunku na s. 170 i 171.
Zadanie 2
W ćwiczeniach znajdźcie w spisie treści temat: Pisownia „nie” z różnymi częściami mowy.
1. Wykonajcie wszystkie ćwiczenia.
Zadanie 3
Na s. 174 podręcznika znajduje się temat: Jak napisać plan wydarzeń?
1. Napiszcie w zeszycie taki sam temat.
2. Przepiszcie do zeszytu przydatne słowa i jak napisać plan wydarzeń – s. 174.
3. Przeczytajcie przykładowy plan wydarzeń na s. 175.
4. Wykonajcie polecenie 2. lub 3. (do wyboru) – s. 175, w zeszycie.
Zadanie 4
Na s. 212 podręcznika znajduje się temat: Świat baśni.
1. Napiszcie taki sam temat lekcji w zeszycie.
2. Przeczytajcie informacje na s. 212-213.
3. Napisz, która baśń jest Twoją ulubioną, kto jest jej autorem i uzasadnij, dlaczego
najbardziej lubisz właśnie ten utwór.
4. Wykonajcie w zeszycie ilustrację do ulubionej baśni.
Zadanie 5
Na s. 239 podręcznika jest temat: Pisownia wyrazów z „ch” i „h”.1. Napiszcie taki sam temat w zeszycie.
2. Przepiszcie do zeszytu „Nową wiadomość” – s. 239, 240.
3. Przepiszcie do zeszytu krótki tekst „Ortografia w praktyce” – s. 241. Zaczyna się od
słów „Pewnego dnia do hotelu...”.
Zadanie 6
1. Napiszcie w zeszycie temat: Pisownia wyrazów z „ch” i „h”.
2. Ułóżcie zdania z wyrazami na rysunku – s. 242-243.
3. Znajdźcie ten sam temat w ćwiczeniach i wykonajcie trzy wybrane przez siebie
ćwiczenia.
Życzę przyjemniej pracy. Do zobaczenia!